tirsdag 11. februar 2014

Raglangenser | Regnbuefebruar 2014


Det er ikke ofte jeg har strikket genser til meg selv, dette er andre gangen i min strikkehistorie.

Jeg ønsket meg en enkel raglangenser, ensfarget med striper på bærestykket.

Ettersom jeg ikke gadd å lete nettet rundt etter en oppskrift som passet garnet, valgte jeg å måle overvidden og regne ut antall masker jeg trengte i forhold til strikkefasthet.

Men jeg synes jo at både målebåndet og maskeantallet virket litt snaut og la opp noen ekstra,
det hadde jeg ikke trengt...
Jeg har fått meg en litt oversize genser, men det er ikke verre enn at den kan brukes.

I helga var vi på slalomtur til Hafjell og da fikk jeg brukt for genseren.

Disse bildene er fra tidelig en morgen, meg med morratryne, sminkefri og putesveis, fokuser på genseren og glem det over... :)

Det grå garnet er helt enkelt Mor Aase garn, kjøpt på Rema 1000, impulshandling på helgehandel.

Stripene er diverse nøster jeg hadde liggende, gul og oransje striper er Sisu lagt dobbelt (oransje er rester fra Jägermaister-luer), stripen som skal være indigo er rest av marineblå Smart fra Mariussokker.

Neste gang skal jeg legge opp hvertfall 20 masker mindre og stole på at jeg er så kort i ryggen som jeg er, men en tunika lignende genser er kjekt å ha, jeg bor omtrent i den fortiden.

Tiden har som vanlig gått litt fort for meg, men jeg har fått med meg at det er regnbuefarger som gjelder i februar og selv om genseren ble startet på i januar kan den være med i Regnbuefebruar 2014.
Du kan se mer om Regnbuefebruar 2014 (som så vidt jeg forstår ble startet av Pinneguri) inne på Ravlery, eller prøv å Google det og få mange fine bilder og prosjekter med regnbuefarger.

Ha en riktig flott februar uke !!